zaterdag 9 juli 2016

SVG, Tobago Cays, Jamesby - Petit Rameau & Petit Bateau(Caraïben)

Vrijdag, 8 juli '16

Snorkelen, dinghieën naar een volgende plek en weer snorkelen, even op adem komen aan boord en weer terug...
In namiddag drijven er grote plekken zeewier de Cays binnen, hierdoor blazen we de volgende geplande snorkeltrip af.
Ik zoek toch nog even verkoeling op en snorkel even rond ons huisje en daar...daar zie ik er weer één zwemmen op de bodem, op acht meter diepte: een zwarte punthaai. Deze is groter...ik probeer rustig in en uit te ademen, het dier lijkt me niet te hebben opgemerkt en ik zie hem verder en verder weg zwemmen. Met een klein hartje en mijn ogen ver open achter mijn duikbril, snorkel ik dapper verder mijn rondje en haal pas weer opgelucht adem als ik aan boord geklommen ben!
Net voor het donker komt er plots een heuse onvoorspelde en onverwachte deining opzetten, die onze ankerplek oncomfortabel maakt en van de ene op de andere moment beslissen we om achter de eilanden Petit Rameau & Petit Bateau op zoek te gaan naar vlakker water. Het anker valt in de duisternis. Pfff...dat was even ongepland, maar een wijze beslissing, want hier ligt Zensation rustig te wiegen!