vrijdag 16 oktober 2015

Porto Santo(PT) 3a


Donderdag, 15 oktober '15

Tegen de morgen horen we regen en wind en golven beuken stevig op ons Zensation in. De lucht is grijs en het mooie weer is ver zoek. Poets- en klusdag is aangebroken... Al de plakkerige zout-restanten worden weggeveegd en spullen weggeborgen. The Captain wordt nog even de mast ingetrokken om ons vlaggenlijntje te herstellen, dat tijdens de overtocht geknakt is. 
De dag vliegt terwijl de blog wordt  bijgeschreven, en ik me volop bezig houd met photoshoppen...neen, neen, niet aan onze foto's! Ik probeer een afbeelding/sjabloon te ontwerpen van Zensation en onszelf om een muurschildering aan te brengen. Dat is één van de tradities als je hier afmeerd en verder trekt...de havenmuur staat vol met prachtige muurschilderingen van crew dat hier voor ons geweest is. Ook onze Vaguebond-vrienden hebben reeds een kunstwerk aangebracht. Hier zijn we niet op voorbereid. Wat gaan we schilderen/tekenen? Mijn tekentalent reikt zo ver als mijn lichtbak en het kopieerapparaat ;-) 
Uren ben ik er mee bezig. Wat willen we? Wat kunnen we zonder hulpmiddelen tekenen. Twee ontwerpen komen uit de printer en ik vergroot ze tijdens het kopiëren, want een A4-tje is te klein voor die grote muren en om tussen al die andere kunstwerken te zetten. Hoe gaan we dit ooit met de losse hand op dat ruwe vlak kunnen aanbrengen? In onze stockageruimte, ver van hier, in het ondertussen koude Belgenlandje, heb ik schatten van creatief materiaal en handige hulpmiddelen, 'tools', sjablonen, enz, die ik nu wél zou kunnen gebruiken...
We kunnen nog even bezinnen, want het weer is te slecht en verf hebben we ook nog niet...