vrijdag 11 november 2016

Bonaire, Kralendijk(Caraïben)

Woensdag, 9 november '16

Dag begint al goed! Het deksel van de koelkast belandt op mijn neus...het veroorzaakt een kap op mijn neusbrug en bloed, een koel blikje houdt hopelijk een zwelling weg. Gisteren plette ik mijn eigen vel van mijn kuit tussen het deksel van de bakskist, die blijkbaar nog niet volledig dichtgeklikt was, alvorens ik met mijn gewicht erop ging zitten! Ik lijk wél een clown met al mijn bont en blauwe plekken!!!
Er komen meerboeien op de eerste lijn vrij, we verhuizen Zensation. Sinds gisteren lagen nu op de tweede boeienlijn en als de wind draait, is het toch tricky qua diepte en de afstand met de kade. Nu hebben we meer ruimte om uit te zwieren.
The Captain maakt een beveiliging voor de koelkastdeuren: een touwtje met haak, zodat ie niet meer toeklapt, wanneer per ongeluk de veer wordt aangeraakt. Nu nog een gewoonte maken om het ook te gebruiken ;-)
De nieuwe gasveren worden ook geïnstalleerd in de giekophouder. De oude eruit en de nieuwe erin. Wat een verschil! Ze zijn extra sterk.
Na het werk wordt het aquarium onder onze dame weer uitgebreid bezocht.
In de namiddag verzamelen we met onze Nederlandse vrienden: Angelique & Sipko(SY Hägar), Brigitte & René(SY Blue Spirit) en Rudy(Sea Ya), voor het grote scherm bij bar 'El Mundo', om samen de voetbalwedstrijd Nederland-België te bekijken. Het is een vriendenmatch en de sfeer is vredig ;-) Tijdens de wedstrijd gaan de dames even langs de kraampjes op het Wilheminaplein. Maar we zijn al wat laat, het cruiseschip gaat vertrekken en de verkopers hebben hun koopwaar alweer ingepakt. Morgen meer geluk, dan komt er weer een cruiseboot! Dan maar enkele winkeltjes bezoeken ;-)
De voetbalwedstrijd eindigt op 1-1. Dit gaan we samen vieren. De mannen dinghieën naar de jachthaven en de dames gebruiken hun benen. Effe calorieën verbranden, alvorens ze te verorberen. Woensdagavond= diversevening: hamburger(alle burgers aan 8US$) en rum-cola(rum gratis, enkel de cola betalen) avond in Zazu Bar.