zaterdag 7 november 2015

Lanzarote, Puerto de Calero(ES_Canarische)

Woensdag, 4 november '15

Wanneer ik midden in de nacht wakker word, denk ik dat we in een haven liggen...we liggen stil en ik heb al zalig geslapen...de 'puts' helpt! Goede tip!!!
Enkele uren later ontwaken we met een heel ander uitzicht: okerkleurige rotsen/gebergte en donker zand. Wat mensen die langs de bergwanden over rotsen klimmen om het strand te bereiken om wat te vissen of te zwemmen, enz... Aan de andere kant is een vissersdorpje en bovenop de berg zien we tientallen of wél honderd of meer, geiten lopen. Geiten zijn de enige dieren op het eiland die ze hebben voor consumptie. Ze zorgen voor melk, kaas en vlees. Al het andere vlees wordt ingevoerd van andere eilanden of het Spaanse vaste land.
Na het ontbijt varen we de Marina binnen. Waar we hartelijk en vriendelijk ontvangen worden en onze ogen opensperren naar enkele grote knappe jachten, waaronder een mega-motorjacht! Het is een knappe haven, met mooie en gezellige restaurants, bars en winkels eromheen.
Meteen palm ik de professionele wasmachines in en voor de middag zijn alle wasjes gedaan en kan de zon de droogkast aanzetten ;-)
Langs een padje naast de kust, klimmen en dalen we richting Puerto del Carmen(de andere kant, die we gisteren nog niet gezien hebben). We wandelen tot voorbij de kleinere privé-haven(enkel voor locals, hier zijn we niet welkom met Zensation).
De wandeling was iets langer en zwaarder dan we dachten...we blazen uit op een terrasje met zicht op het haventje. Om de hoek ziet Geert ineens bekende gezichten verschijnen: Wim & Gino! Wat een toeval! Ze zijn ook naar hier gewandeld, van de andere kant(de wandeling die wij gisteren maakten). Geweldig...hier zitten we dan wéér samen! Na een drankje zetten ze hun terugkeer in, want het wordt al laat en de dames en kinderen verwachten hen voor het avondeten in het hotel. Alé, tot morgen zeker?!
Wij wandelen verder naar het stadje, opzoek naar een excursie-bureau. Daar stappen we binnen en komen buiten met een reservatie voor een 'eilandtour'. Morgen gaan we met de bus op uitstap en gaan we Lanzarote beter leren kennen. Joepie!
De zon is alweer aan het ondergaan en het kustpadje terug naar de haven is niet aan te bevelen in het donker, dus nemen we een taxi. In de Marina genieten we nog van wat lekkers langs de havenkant en de zwoele avond.