zaterdag 5 december 2015

Gran Canaria, Arguineguín 4(ES_Canarische)

Woensdag, 2 december '15

Tegen negen uur zijn we met de auto al in Anfi, om de huurwagen weer in te leveren. We hebben de afgelopen dagen héél wat afgereden en van het eiland gezien. Het binnenland en het noorden heeft ons weer op fantastische groene natuur en bezienswaardigheden getrakteerd. En we hebben dagelijks de familie kunnen gaan bezoeken, lekker handig met de auto.
Bij een duitse bakker gaan we Frühstücken en trakteren onszelf op een versgebakken zoet toetje als achterafje ;-)
Om onze calorieën te verwerken maken we een grote wandeling naar en door het dorpje/vakantieresort 'Anfi'. Het complex is  knap en de gevels bestaan voor een deel uit grote keien, die zoals de straatversiering met de kop naar boven zijn geplaatst. De streek van Arguineguín tot Mogán is vooral geliefd bij de Scandinaviërs.
We volgen de waterkant met rotsen bovenaan, langs de weg, aan de buitenkant van de vangrail en komen zo in Puerto Rico. Neen, neen, we zijn nog niet op de Caraïben ;-)
In het havenkantoor gaan we even informeren naar een ligplaats voor morgen en eventueel voor in december, voor als we naar België gaan. Maar ook hier, net zoals in Mogán, kunnen ze dit slechts enkele dagen vooraf bevestigen! Zensation zullen we onder onze arm moeten meenemen op het vliegtuig denken we ;-)
Na een fris drankje kunnen we er weer tegenaan en wandelen we het hele stuk terug nr Arguineguín. Het vissersdorpje waar we al bijna een week liggen hebben we nog niet verkent, enkel een restaurant en de uitbater en garçons kennen ons en wij hen reeds. Het is hier heerlijk rustig en we zijn bijna de enige niet Spaanjaarden/Canaries die hier rondhangen, dat vinden we TOP!
Wanneer we op een terras zitten, zien we de rescueboot uitvaren, 's avonds is hij nog steeds niet terug, maar zien we drie Rode Kruis-ambulances en een -wagen op de kade staan. Ze stellen ook nog twee tenten op en zetten tientallen dozen klaar. Even later komt er nog een bus aangereden. Dit is geen goed teken... Op AIS kunnen we niks zien in de buurt.
Ondertussen is the Captain al een tijdje bezig met het proberen op te pompen van de nieuwe fenders...dit gaat niet zo goed, ook niet m.b.v. het nieuwe ventiel...hadden we nu maar een compresseur! Ook met de voetpomp proberen we, maar we geven het op. We zijn moe en hebben geen fut om ramptoerist te spelen en kruipen in onze kooi. Hopelijk loopt de reddingsactie goed af!