woensdag 2 maart 2016

St. Maarten, Simpson Bay 8(Caraïben)


Dinsdag, 1 maart '16

Vandaag verwachten we nog vier mensen, de aanvulling van de crew...
Ondertussen is het een drukke ochtend en na een heerlijk pannekoeken-ontbijt van chef Eric, worden taken verdeeld en de crew opgesplitst. Een groepje gaat naar de supermarkt, enkele blijven aan boord voor de opmeting van de spinakker en nog enkele gaan naar de inschrijving voor de Regatta.
Al die helpende handen aan boord zijn ook een luxe voor mij: koken, afwassen, afdrogen, boodschappen, enz... Ik ga ze nog missen als ik de komende dagen op het resort zit ;-)
De vijf mannen trekken na de middag naar Philipsburg. Ik probeer ondertussen mijn bagage voor het resort te maken. Wat heb ik nodig? Wat neem ik mee? Vanaf wanneer ga ik er slapen, vandaag of morgen? Heum...niet makkelijk om weer in te pakken, terwijl je het anders maar uit de kasten neemt...
Al snel is het tijd om onze vrienden aan de luchthaven te gaan ophalen. Hiervoor mogen we de opvallende gele pick-up van Dominique & Ton van SY True Blue lenen. Tnxxx...
Chris & Tony en Jeanine & Bob staan al voor het luchthaven gebouw. We zijn blij dat ze er zijn en de crew compleet is. Het is een heel avontuur met het opvallende geleend voertuig. De dames worden bij de bagage in de laadbak gedropt. Onze bips en ruggen mogen het meteen ontgelden, maar we krijgen wél extra zon!
Het verkeer op het eiland is een ramp, je staat meer in de file dan dat je kan rijden en al snel zitten we met ons drietjes te puffen in de laadbak en snakken we naar schijnbare wind...rijden aub...
Bob & Tony besluiten om meteen de crew aan boord te vervoegen, dus mag ik vannacht reeds in het resort blijven.
Na inchecken gaan we met zijn zessen de bagage naar onze kamer brengen. We hebben een terras met zicht op de lagoon. Een tweepersoonsbed bij de keukenblok en een tweepersoons uitklapbare slaapbank in de leefruimte, die je met een scheidingswand kan afsluiten en twee TV's. Een ruime badkamer met douche en haardroger en een keuken met kookfornuis, microgolf- en elektrische oven, afwasmachine, koffiezet, blender, enz... Alles is aanwezig: bad-, zwembad- en keukenhanddoeken, toiletpapier, keukenrol, zakdoekjes, douchegerief, afwasmiddel, sponsjes, koffie, thee, suiker, enz... En een wasserij met professionele wasmachines en droogkasten. En alles is proper en netjes. We gaan hier niks te kort komen!
Door de file hebben we wat vertraging opgelopen en is het weer kunst & vliegwerk om de laatste ronde van 'Happy Hour' te halen bij Lagoonies...maar de andere crewleden zijn er al en de rum-Punchen staan reeds voor ons klaar! Klinken op de vervollediging en het weerzien van de crew en een goede Regatta...proost ;-)
Na het eten plunderen de dames en ik nog wat proviand, bubbels en wijn uit de boot en nemen we een taxi naar ons luxe-verblijf...
Bye bye men, have fun!