woensdag 16 maart 2016

St. Maarten, Simpson Bay Lagoon5(Caraïben)

Maandag, 14 maart '16

Grijs, zo ver als we kunnen kijken, zien we grijze lucht, die gepaard gaat met regen. De ene bui na de andere valt uit de grijze wolken.
Ons regenzeil zijn we alweer vergeten op te hangen... Ik zie het watertank-bootje bij de buren liggen. Ik probeer zijn aandacht te trekken en even later is onze watertank weer vol. Dit spaart ons om het anker op te halen, een ritje naar een haven te maken en terug te herankeren...lekker makkelijk zo. Ondertussen probeer ik een nieuwe handwas-methode uit: ik hang alle vuile kleren op de reling, in de hoop dat de regen ze nat maakt en ik zo water uit bespaar...enkele opvangbakken zet ik klaar, laat de regen maar komen!
Tussen de regenbuien door proberen we te dinghieën naar de andere kant van de lagoon. Bij bakkerij Le Sucriére trakteren we onszelf op wat lekkers als ontbijt.
Van de ene watersportwinkel naar de andere, maar we houden het niet droog. Nat en kou gaan we schuilen bij Lagoonies, om even later bij de zeilmaker ons voorzeil op te halen.
Alles is nat als we weer aan boord komen, inclusief de was. Tijd voor stap 2: de was met lekker ruikend wasmiddel wassen in het opgevangen regenwater en extra zoet water uit de tank en weer ophangen...de volgende regenbuien zullen de was wél spoelen ;-)
Voor de borrel en diner zijn we uitgenodigd bij Cheryl & René van SY Gypsy Blues. Hier worden we verwend met fantastische martini's á la Cheryl en een zelfgemaakte curry á la René...mmm... De schatten van informatie en tips over de BVI's(=Britisch Virgin Islands) en de Pacific zijn onbetaalbaar. De avond vliegt weer voorbij.