woensdag 27 juli 2016

Carriacou, Tyrrel Bay(Caraïben)

Maandag, 25 juli '16

7u30 het netje start...ja ook hier is er dagelijks een cruisersnetje op VHF 69. En zo belanden we tegen negen uur met twee gekleurde mousse worsten in het water. Het is 'noodle'-time (3x/week: ma-woe-vr). Een soort aquagym maar dan met behulp van zo'n worst. Met meer dan twintig deelnemers, fiftyfifty qua geslacht, werken we aan onze conditie en spieren. En ja...ook the Captain doet vrolijk mee. Het is een leuke gezellige activiteit om de dag mee te starten en zo maken we meteen kennis met heel wat cruisers uit Amerika, Canada, Engeland, Australië, Duitsland, Nederland(slechts één man) en Zuid-Afrika. Geert gaat wél een andere naam moeten verzinnen, want geen enkel anderstaligen kunnen de 'G' uitspreken en zo klinkt het steeds grappig wanneer ze zijn naam proberen uit te spreken ;-) Onze snoetjes krijgen een extra rood tintje, niet alleen van de inspanning, maar ook van 't zonnetje. Volgende keer ons niet vergeten in te smeren!
Meteen hebben we een uitnodiging voor de Braai (=BBQ in 't Zuid-Afrikaans) voor vanavond. Ieder brengt zijn vlees/vis mee om te bakken en een gerecht om te delen. Meteen begin ik te koken, want om 13u is er een ladies-afternoon...
Ondertussen wordt mijn ventje zijn kop ook zotter en zotter gemaakt of doet hij dit zelf?! En zo maakt hij mij ook gek door aan mijn kop te zeuren om samen deel te nemen 'double-handed'-race (=twee crew) rond het eiland op vrijdag. Mensen die mij kennen weten dat ik niet graag wedstrijd-vaar en dat dat geen positieve ervaring is voor ons huwelijk! En dat wil ook zeggen dat de zeilen moeten verwisseld worden! Pfff...
Effe niet aan denken...
Heeft er nog iemand zin en tijd om te komen racen?! Spring dan snel op het vliegtuig ;-)
Lisa en ik dinghy-poolen (=carpoolen, maar dan met een bijboot) naar de ladies-bijeenkomst. Er wacht ons een soort home-party, maar dan op een boot, dus een 'boat-party', waar andere creatieve cruisers hun waar aanbieden. Zo zijn er juwelen, tassen en allerlei andere producten gemaakt van oude zeilen te koop. De gastvrouw zorgt voor rumpunch en borrelnootjes. Super gezellig! Met een paar prachtige, unieke enkelbanden die ook de bovenvoet versieren en achter je teen vasthangt, keren we vrolijk terug.
The Captain is extra lief en probeert me nog steeds te overhalen...
Ok, we zullen al starten met het grootzeil eraf te halen. De as in de mast tikt nogal fel en dus wordt er ook meteen het ander zeil opgezet!
En dan is het al tijd voor de 'Braai'. Drinken, eten, kruiden, borden, bestek, bekers, enz...worden in de koelbakken gestopt en in de dinghy geladen, samen met de twee, nog steeds ongebruikte, regisseurs-stoelen. Onze eerste beach-BBQ. Met mijn nieuwe enkelbanden aan mijn voeten, ben ik meteen opgekleed voor het event. BBQ's worden aangestoken, de tafels worden gevuld met allerlei gerechten en het gebabbel en gezellig samen zijn is meteen in volle gang. Na zonsondergang beginnen de bak- en eetfestiviteiten. Het is even prutsen en morsen en zo beland er een vork in het zand en de tweede gebakken hamburger ook...een reddingspoging met water en het wegsnijden van de zandkant brengt geen zolaas, het zand knarst tussen de tanden...de honden laten dit niet aan hun hart komen :-)
Muzikale tonen van enkele cruisers zorgen voor een mooie afsluiter van een geslaagde drukke eerste dag in Tyrell Bay!