zaterdag 10 oktober 2015

Portimão, Algarve(PT)

Dinsdag, 6 oktober '15

We kunnen in de box blijven liggen,volgens de Marina-office. We klussen wat en ik bereid hapjes voor onze gasten straks. De naaidoos wordt uitgehaald en ik probeer mijn zonnehoed te herstellen, een naad is rondom rond gelost aan de klep. Dus ik kan hem nog op mijn hoofd zetten, maar de klep hangt er half af, dat is geen zicht en beschermt mijn gezicht niet echt. Ook al is mijn huiduitslag verdwenen en genezen, dankzij antibiotica die op voorschrift nog extra meegekomen was van België. Ik blijf toch voorzichtig met de zon en ook al heb ik gisteren ter vervanging een nieuwe hoed gekocht...aan deze ben ik toch gehecht geraakt en dus vind ik het de moeite waard om te proberen hem te herstellen.
Wanneer we buiten alles wegbergen, mis ik het afdruiprekje voor de afwas...Heum, had ik die al binnen gelegd? Neen, oei dan zal die overboord gevallen zijn! We dachten al dat we daar straks iets in het water hoorden plonsen...Dat wordt een nieuwke kopen in de Chinese Supermarkt ;-)
In de namiddag komen Heidi & Louis Mast toe en we aperitieven aan boord van onze Zensation in het zonnetje. 's Avonds rijden we met de auto naar Alvor om daar te dineren met ons viertjes. Het is toch altijd raar en anders, om een plek die je vanop het water kent, dan langs de andere kant binnenkomt.
Alvor is gezellig en we slenteren door het leuke dorp. We belanden in een visrestaurant en bestellen twee soorten 'Cataplana'(Portugees stoofpotje voor twee personen), één met vis en één met schaal- en schelpdieren, zo kunnen we met z'n vier van de twee gerechten proeven en smullen...mmm...lekker!
Na het eten zoeken we nog een terras op van één van de zovele leuke barretjes in Alvor. En hoe later het wordt, hoe meer jongere mensen(voornamelijk Engelsen) zich in de bars en straten begeven en dat geeft een leuke sfeer.
Het is al laat als we weer terugkeren naar Portimão en na een fantastische leuke dag samen, afscheid van elkaar nemen. We gaan proberen elkaar nog te zien voor we richting Madeira varen.