maandag 26 oktober 2015

Porto Santo(PT) 2b

Vrijdag, 23 oktober '15

Het zonnetje schijnt en er is bijna geen wind, het moment om kapsalon 'Zensation' te openen. The Captain zijn haar begint al redelijk te krullen, dus hoog tijd om de schaar en tondeuse erin te zetten!
Onze buren komen paparazi spelen en al snel heb ik een tweede klant: mijn eerste dameskapsel...An vertrouwt mij haar lokken toe en ik kortwiek ze enkele centimeters. Alweer een tevreden klant. Ja, ja, ze praat nog steeds met me ;-) Hmmm, zou ik een roeping gemist hebben? Ik begin er steeds meer zin en plezier in te krijgen en wordt er ook al wat handiger en vlotter in...misschien kan ik hier wat extra apo-tjes mee verdienen ;-)
Tijd om de mallen van ons ontwerp klaar te maken, zodat het op de muur komt. Maar de verf is nog niet uitgehard, nog enkele uurtjes geduld... Ondertussen is er weer inox op Zensation aan het schitteren in de zon, terwijl the Captain het opblinkt.
Nieuwe gribfiles en weersvoorspellingen worden binnen gehaald en bekeken...het weergat voor de Canarische is verschoven naar maandag...nog even zullen we hier in Porto Santo vertoeven... Gegijzeld op een prachtig eiland, met nog véél schilderwerk voor de boeg...er zijn erger dingen ;-)
In de namiddag beginnen we aan fase twee van ons kunstwerk. Geert neemt de cirkelomlijningen voor zijn rekening en ik de tekening en namen. Het is een sinecuur en precies werkje dat héél wat tijd in beslag neemt. Door de regen moeten we stoppen, morgen kunnen we hopelijk verder schilderen.
Vanavond is het al een beetje afscheid nemen van An&Ivan van Vaguebond, morgen zullen ze richting Tenerife vertrekken. Dus hebben we afgesproken om met z'n vieren te gaan dineren in het havencafé/-restaurant. maar tegen dat het zover is, is ook hun weergat veranderd en wordt hun vertrek uitgesteld. Alsnog genieten van wat lekkers en elkaars gezelschap in ons 'vaste kroeg' ;-)