woensdag 3 augustus 2016

Carriacou, Tyrrel Bay8(Caraïben)

Maandag, 1 augustus '16

Na een pannekoeken-ontbijt verlaten onze buren en mijn ventje Zensation. Ze verwelkomen alle andere crewleden op Uproar en maken zich klaar voor de laatste wedstrijd.
De noodle-les gaat gewoon door en ik krijg een dinghy-pool naar de kant. Na de leuke waterbewegingen kan ik alleen genieten van ons huisje: afwassen, apo-hapjes voorbereiden, blog schrijven en naaien...zal ik deze keer al mijn taakjes kunnen afwerken voor Uproar weer verschijnt?
Neen hoor, the Champions zijn vroegtijdig terug en varen alweer als eerste over de finish. De crew is uitgelaten door hun prestatie en de after-race duurt langer dan de race zelf ;-)
Na een kort recuperatie-tukie zijn ze enkele uren later allen weer op post voor de prijsuitreiking op de kant.
De organisator, tevens deelnemer aan de race heeft niks veranderd aan onze rating! Hij is daar te laf voor en zou dan zijn podiumplaats verloren hebben...het is niet eerlijk, maar het zei zo! Ook al hadden we er onze bonen niet op te week gelegd, toch zijn we teleurgesteld :-(
Als troostprijs krijgen we een stevige tas gevuld met een sjaal, mapje van zeilstof en 'last but not least': een fles rum!
Onze vrienden zijn drie keer op rij de winnaars van de Carriacou-Regatta in hun reeks en het voltallige 'Uproar'-team viert dit uitbundig!
Morgen zullen er weer enkele puzzelstukjes gevonden worden of niet en haarpijn zal aanwezig zijn...het zal stilletjes zijn in de baai en op Zensation ;-)