donderdag 22 september 2016

Curacao, Spaanse Water 10(Caraïben)

Woensdag, 21 september '16

De werkzaamheden aan de opbouw gaan rustig verder in de vroege en late uurtjes, wanneer de zon wat zwakker is. Stukje per stukje... We kunnen er ons al in 'spiegelen' ;-)
Vanaf nu geld er een nieuwe regel: 'rode nagellak dragen is verboden op Zensation!' Deze laat zich NIET zo makkelijk verwijderen. The Captain zwoegt op de fijne dunne rode streepjes... en is niet 'happy' :-( Geluk is rood niet mijn kleur ;-)
Digitaal is handig, gewicht en plaatsbesparend. Maar is niet hetzelfde als een boek van papier. Al maanden snak ik naar Nederlandse/Belgische tijdschriften. De laatste maanden kwamen we amper nog Nederlanders of Vlamingen tegen, dus ook geen boeken-swaps. Maar, nu heb ik er! Sinds Bonaire vind je ze in alle horecazaken, waar ik dan af en toe eentje uitkies en in mijn tas laat verdwijnen. Welliswaar oudere uitgaven, maar dat vind ik niet erg, als ik het nog niet gelezen heb. Ook vanuit België zijn er héél wat Libelle 's meegekomen. Ondertussen ligt er al een hele stapel bladen aan boord. Zelfs enkele Allerhande 's. Tja, en sinds ik in het bezit ben van weer echte boekskes om te kunnen doorbladeren en terwijl de geur van het papier op te snuiven, heb ik nog geen tijd gehad! Ja, echt waar... Onze laatste opstappers begrijpen deze twee woorden: 'Géén tijd!', nu maar al te goed en hebben dit al klakkeloos overgenomen ;-)
Dagen gaan zo snel voorbij en ons programma zit altijd vol met zowel sociale activiteiten als andere. Begrijpen jullie het? Neen, tja, je moet het dan aan boord maar even komen ervaren, hé.
De buren (van True Blue/Flip Flops, Blue Spirit & Jonas(enkel voor een afzakkertje)) zijn vanavond alvast van de partij en met zeven smullen we van een tapa's- & hapjesavond. Gezelligheid troef. Hebben alleen een probleem...ofwel eten ze te weinig, ofwel voorzie ik te veel eten. Dat vind onze buurman niet erg en neemt met plezier een doggybag mee ;-)