zaterdag 19 juli 2014

Vakantie 1-27/06/'14

Vrijdag, 13 juni '14_deel II -> 2,3NM_Vu 30'_Mu 0,85
Saint Mary's_Isles of Scilly's(EN)

Even op de Atlantische Oceaan varen om aan de mooie Porth Cressa baai te komen. Hier liggen meerboeien en omdat de andere boten eraan liggen, pikken we ook een meerboei op. Maar, deze keer kan ik dat niet doen met mijn gesoffistikeerde pikhaak! Ander systeem, nml. er hangt een ankerballetje aan, dat aan een zware ketting hangt, die je moet ophalen en waar je dan de landvast doorsteekt. Pfff... kei zwaar met die ketting, geef mij maar een gewone meerboei met oog/ring! Wat is het hier ook mooi... en alweer zo rustig. Het is mooi weer en ik leg me even in de zon, terwijl the captain beneden een uiltje vangt. We genieten van apo, hapjes en diner aanboord op ons privé-terras en de prachtige locatie.