zaterdag 19 juli 2014

Vakantie 1-27/06/'14

Vrijdag, 13 juni '14 deel I -> 2,61 NM_Vu 45'_Mu 0,40
Tresco - Saint Mary's_Isles of Scilly's(EN)

We lichten ons anker en varen nr de haven van Saint Mary's en gooien daar ons anker uit en ontbijten in de kuip.Met onze dinghy varen we eerst rond de andere boten in de havenkom. En ja hoor, daar ligt de Black Pearl aan een meerboei en we horen de motor draaien en rook... er is iemand extra aanboord de motor aan het herstellen, het komt goed. We leggen aan bij een drijvend ponton voor dinghy 's en gaan op verkenning. We wandelen tot aan de vuurtoren en baai, die uitkijkt/grenst aan de Atlantische Oceaan. Je zou het niet zeggen, want het lijkt wel een vijver of een meertje, zo plat is ze! We zien een prachtige baai aan de andere kant van het stadje en besluiten om daar straks naar toe te varen en te overnachten. Aan de andere kant zien we de luchthaven, waar propelervliegtuigjes af- en aanvliegen. De wandeling is stevig, onze kuiten en billen krijgen extra training en we passeren veel oudere wandelaars. Chapeau, want het soms echt zwaar en smal... We blazen uit op een terrasje a/d havenbaai en...oei, waar is onze Zensation? Ik zie haar niet meer liggen, terwijl ik de andere 2 boten, waar we i/d buurt van lagen wel zie. Mijn hart gaat sneller en ik probeer verder over de droogliggende baai te lopen en zoeken nr onze mast en boot...daar, daar ligt ze, oef! Maar ik denk dat het anker gekrabd heeft, want we liggen verder voor de haven-ingang. De havenmeester had ons vanmorgen reeds gevraagd om wat op te schuiven, omdat de ferry in de namiddag kwam. Oeps, wanneer komt die ferry? Het is al bijna 13u. Ik ben er niet gerust in, Geert wél, en ik drink sneller dan anders men potje thee uit. Maar... Te laat de ferry wint het van mijn thee! Hij komt de haven al ingevaren! Is onze Zensation ok? Heeft hij haar niet geraakt?  Ik ben blij en opgelucht als we haar weer bestijgen en ontdekken dat alles in orde met haar is en ze nog op dezelfde plaats ligt... Ondertussen was het afgaand water en de andere 2 boten hadden hun ankerketting ingekort en daardoor leek het van ver dat het anker gekrabd had. Poewhi... Anker ophalen en nr de volgende baai.