zaterdag 19 juli 2014

vakantie 1-27/06/'14

Dinsdag, 10 juni '14
Falmouth

Veel wind en regenbuien zijn voorspeld voor vandaag. Besluiten een dagje hier te blijven en wat te klussen. Geert installeerd de antenne van een WIFI-versterker, maar er is géén WIFI in de haven(zoals in de meeste Engelse havens), wél in de pubs, eetgelegenheden en MC Donalds...maar ontvangen op onze boot géén enkele. We trekken de stad in en bemachtigen een gedetailleerde kaart van de Scilly's. De leuke, smalle, kleine straatjes met idem winkels, doen ons een beetje aan Cows_Isle of White denken. In de pub probeer ik 's avonds voor de eerste keer, deze vakantie, te facetimen, maar het lukt niet en de batterij van de IPhone is zo goed als plat...Geert gaat al naar de boot en ik maak nog een korte wandeling aan de haven. Wanneer ik terug over de steiger wandel en de boot bereik, is er koppel achter mij. Ze zijn me gevolgd en liggen met dezelfde boot, als onze Zensation, voor anker in de haven. Ze zijn geïntereseerd in onze nieuwe Spi-boom en maken een babbeltje. Morgen varen ze ook naar de Scilly's en we wisselen nog wat informatie. We treffen elkaar misschien daar nog. We kruipen vroeg in onze kooi, want onze tocht begint morgen al héél vroeg.