maandag 22 juni 2015

Beg Meil- baai Cap Coz, Port La Pêret

Vrijdag, 19 juni '15

We ontwaken knallen rust in de baai en zijn hier nog steeds alleen...zalig! Na het ontbijt en een buiten-douche, daar is het al warm genoeg voor nu, varen we op motor naar de baai voor Port La Pêret, Cap Coz en droppen het anker.
Met de dinghy varen we de haven in, die voor een stuk droogvalt. Daar gaan we in de havenwinkel nog op zoek naar wat onderdelen en naar een bakker voor een baguette. Terug aan boord lunchen we en cocoonen wat in het zonnetje. Even maar en dan gaat de bimini weer open. The captain haalt zijn naai- en splitsmateriaal boven en splitst een touw, terwijl ik wat lees en de blog schrijf, zodat ik ze een van de dagen kan posten,  als we WiFi hebben. Dan ga ik nog een zonnestraaltje opzoeken...alles met maten en een beetje afwisselen, hé. Vanop het strand hoor je de mensen en kinderen, met hier en daar een gilletje wanneer ze het water ingaan. Het is leuk om die geluiden te aanhoren. Het wordt ook steeds drukker op het strand.
Tijdens het avondeten kunnen we een zeilwedstrijd bekijken in onze achtertuin. The Captain vindt dit een geweldig idee, om zo elk weekend mee te starten i.p.v. te beginnen met drinken, maar dat zal dan zeker wél na de wedstrijd plaatsvinden ;-)
Na het avondeten varen we met de dinghy naar het strand. Deze keer verloopt de aanloop naar de natte landing goed, alleen verlies ik mijn evenwichtig wanneer ik afstap en val pardoes in het water en wordt door een golf verder nat gespoeld...ik ben nu helemaal nat, tot aan men kin! Nou, nou, dit is een echte natte landing. Ik lach om mezelf...wat ging er fout?! Er zit niks anders op dan terug te keren naar de boot en me te ontdoen van de natte kleding, afdrogen en iets droogs aan te trekken.
En we zijn weer weg. Deze keer heb ik men bikinibroek aan en ligt mijn korte broek in de dinghy. Ik zet me net voor de landing vooraan op de dinghy en spring met men twee voeten samen. Oef, een perfecte landing. Nu kunnen we het dorp verkennen. Er zijn nog veel mensen aanwezig op het strand en ze hebben allemaal een koelbox bij. Ach, hier zitten de frigobox-toeristen. 
Na onze wandeling begrijpen we het wél, er zijn slechts 4 zaken in het dorp: restaurant, bistro, crêperie, bar en een kraam waar je snacks en ijs kan kopen. Het zijn hier vooral vakantiehuizen.
Het is een aangename avond en het is nog een gezellige drukke boel op het strand, wanneer we terugvaren naar Zensation...droog(enkel natte voeten) ;-)