maandag 19 september 2016

Curacao, Spaanse Water 6(Caraïben)

Zaterdag, 17 september '16

Om acht uur wordt Geert alweer opgehaald door Dominique & Ton en samen met Leo rijden ze naar de werf om aan Flip Flops te gaan werken.
Onze dame en ikzelf blijven alleen achter en daar maken we gebruik van: schoon schip maken, blog schrijven, babbeltje met de voorbij zwemmende buren, zelf een zwemmetje maken, wat lezen en relaxen. Naarmate de dag vordert begin ik meer en meer mijn buikspieren te voelen...stijfheid treedt op! Hierdoor wordt ik, telkens ik van houding verander, pijnlijk herinnert aan mijn inspanningen en het afzien van gisteren in de sportschool! Amai, amai,... Sporten is gezond...met maten (die had ik toch bij) ;-) Van strechen had de lesgeefster nog ni véél kaas gegeten!
Wanneer de schilders terugkeren, dinghieën we allen naar het Santa Barbara strand, zodat de smurfen alle blauwe verf, m.b.v. een natuurlijke zandscrub, van hun lichaam kunnen schrobben en afwassen.
In het water wagen Dominique en ikzelf ons nog aan enkele oefeningen, in de hoop de stijfheid en pijnlijke spiertjes hiermee te verwennen!
Bij aankomst heeft onze gesoffisticeerde MacGuyver-schakelhendel het begeven... Ton weet nog een truk om alsnog de motor te kunnen starten, wanneer ie in zijn 'voorruit' staat. En daar gaan we dan, geen sleepje nodig. Thuis vliegt mijn handyman er meteen in en plakt de hendel er weer in met epoxylijm. Afwachten hoe lang ie het weer volhoudt. De volgende dinghy-rides worden weer extra spannend!