woensdag 23 december 2015

Tenerife, Los Cristianos-Gran Canaria, Puerto Mogán dag 2(ES_Canarische)

Zaterdag, 19 december '15

Dolfijnen komen the Captain tijdens de nacht even gezelschap houden, hij hoort ze springen en blazen, maar ziet ze niet echt. De maan heeft hem reeds verlaten. 
Iets over twee uur komt er terug een beetje meer wind en zet the Captain weer zeil.
Ik slaap heerlijk in de voorkajuit, de geluiden zijn draaglijk en de bewegingen zacht, ik merk niet veel van wat er rondom ons heen gebeurt. 
Na enkele uren ga ik horen of alles ok is en de wacht moet overnemen. Geert vaart verder. De contouren van Gran Canaria  worden zelfs in het donker steeds duidelijker, we zijn er bijna, ik kruip nog even terug tot Geert me komt roepen dat we er zijn. 
Mogán en de lichtjes duiken voor ons op, half zes droppen we ons anker en kruipen nog voor enkele uurtjes in onze kooi.
De zon staat reeds aan de hemel als we ontwaken. Via de marifoon roepen haven op en een uurtje later liggen we op onze plaats. Pfff...Het is heet!
Na het ontbijt kan de werkdag beginnen:poetsen, wassen, opruimen, aanzuigleiding van de tweede dieseltank ontluchten,  enz...morgen komen onze vrienden/bootsitters toe en moet alles spik & span zijn. Maar de tijd haalt ons in en de vermoeidheid weegt door...de rest is voor morgen...