woensdag 23 december 2015

Tenerife, San Miguel-Los Cristianos(ES_Canarische)

Vrijdag, 11 december '15

Er wordt al vroeg op Zensation haar romp geklopt... Het is Rita met een ontbijt-uitnodiging. Even later zitten we samen aan de ontbijttafel in de kuip van Sunshine. Heerlijk verwent worden we met lekkere omelet. Gezelligheid weer troef!
Maar we kunnen niet blijven plakken, want we hebben een afspraak met Paula & Staf in Los Cristianos. We gaan ze ophalen en brengen ze mee naar San Miguel. Geert & Staf zeilen naar de baai in Los Cristianos en Paula, Rita, Fons en ik komen naar daar met de wagen.
Fons krijgt de autosleutels en na het losgooien van Zensation en haar en haar crew uitgezwaaid te hebben, vertrekken we met zijn vieren met de auto.
We passeren een marktje op een pleintje en bezoeken het. Er staan maar enkele kraampjes en de marktkramers zijn reeds aan het inpakken, maar het is altijd leuk om er even door te slenteren. In de verte zien we Zensation zeilen.
We maken nog enkele tussenstops onderweg, op zoek naar nog enkele nodige spullen en worstelen met de enkel richting straten, maar geraken toch weer op de juiste weg richting Los Cristianos.
Op een terras met WiFi ontvang ik een mail met het aankomst-bericht van Marine-Traffic over de aankomst van Zensation in Los Cristianos. Dat ging snel.
Wanneer de crew arriveert op het terras zien we dat Staf zijn kleren nat zijn en vol zand hangen: de natte landing met ons Dinghietje is 'echt' nat afgelopen voor hem! Hij stond reeds met zijn voeten op het strand en naast de bijboot, toen die nog gegrepen werd door een golf en Staf onderuit haalde!
Gelukkig kan een douche en propere droge kleren in het appartement hem snel weer opkrikken, of is het de DUVEL die hij op het terras verorbert?!
Met ons zessen gaan we dineren en hebben we veel plezier. The Captain heeft weer redelijk wat last van zijn nek en kijken naar zijn gezelschapsdame, Rita, die links van hem zit, is het steeds moeilijker voor hem tijdens de conversaties... Maar dat drukt de pret niet van ons gezellige avond/dag en het lekkere eten. Tja en Los Cristianos, daar hebben we ook nog niet echt iets van gezien... Dat zal voor één van de volgende dagen zijn ;-)
Van Paula & Staf nemen we afscheid aan het appartement en we voeren Rita & Fons terug naar Sunshine die nog in Puerto de San Miguel ligt.
Daarna rijden we terug naar Los Cristianos en proberen een parkeerplek te zoeken in de buurt van Playa de las Vistas, waar Zensation voor anker ligt.
Het is reeds donker als we bij onze met zand gevulde bijboot komen. Twee oudere dames en een jongetje zitten er naast. De waterfietsen naast ons Dinghietje hebben ook een zand-bakfeestje gekregen van het jongetje: resten van zand-ijsjes, -pannekoeken, -kastelen, enz... zien we op alle bootjes liggen. Met een zandbroek komen we toe op Zensation en spoelen al het zand op onze bijboot weg.
The Captain 's nek krijgt nog een massage en een smeerbeurt van de 'Rado Salil'-stick.